Apotheek Meysen Peer 3990 Peer : Home > Apotheker - Haal meer uit uw site - Modules - Modules: Gebruikersbeheer - Persoonlijke informatiepagina (PIP)

Persoonlijke informatiepagina (PIP)

De PIP van een patiënt is zijn/haar persoonlijke informatiepagina. Hieraan kan een medicatieschema gekoppeld worden. De arts kan ook toegang krijgen tot dit medicatieschema. Ook is het hier de bedoeling dat een patiënt algemene en specifieke informatie zal kunnen vinden over zijn/haar aandoening.


Activeren van de PIP van een patiënt:

Wanneer u de PIP-functie wenst te gebruiken zal u contact moeten opnemen met myPharma. Dit kan best via info@mypharma.be. Dit hoeft u maar éénmaal te doen.

Wanneer u ingelogd bent als apotheker kunt u, in het admin-gedeelte, de PIP (persoonlijke informatiepagina) van een specifieke patiënt activeren. Hiervoor gaat u, in het admingedeelte, naar het tabblad 'Modules'. Daarna gaat u naar "Gebruikersbeheer" en klikt u op "Gebruikers".

 

 

Wanneer u op "Gebruikers" klikt, komt u terecht in een zoekfunctie. Hier gaat u op zoek naar de patiënt waarvoor u een PIP wenst aan te maken. U kunt gemakkelijk via "Zoek op gebruikersnaam" (een deel van) de gebruikersnaam van de patiënt ingeven. U kunt dit ook via de zoekfilters doen. Meer informatie over zoekfilters kunt u vinden bij "Modules: Gebruikersbeheer".

 

U krijgt de zoekresultaten in een overzicht op uw scherm.
Wanneer u naast de specifieke patiënt klikt op komt u in de gegevensfiche van de gebruiker terecht. Hier kunt u de gegevens aanpassen of aanvullen.

 

Klik op het tabblad "PIP" om dit tabblad te openen.



Hier kunt u het medicatieschema activeren (of desactiveren). U kunt dit enkel activeren wanneer u beschikt over het INSZ-nummer van de patiënt. Wanneer dit nog niet was ingegeven krijgt u nu de mogelijkheid dit te doen.

Om het medicatieschema te activeren moet er een huisarts toegewezen worden aan de patiënt.
Wanneer het medicatieschema actief is, heeft de patiënt toegang tot deze gegevens. Deze gegevens zijn eveneens beschikbaar voor de gekozen huisarts en eventueel voor derden (afhankelijk van de door de patiënt gekozen instellingen). Het activeren van de PIP van een patiënt kan enkel gebeuren door een apotheker.

 



Een huisarts toewijzen aan een patiënt:


Het toewijzen van een huisarts aan een patiënt kan eveneens alleen gebeuren door de apotheker waarbij de patiënt geregistreerd is. Wanneer u het medicatieschema wil activeren zal u automatisch gevraagd worden een huisarts toe te voegen. Achteraf kunt u dit nog aanpassen door op "Huisarts aanpassen" te klikken.

 

U kunt de gegevens van de huisarts zien door gebruik te maken van de zoekfunctie.

 

Het RIZIV-nummer is meestal de beste zoekfilter om een specifieke huisarts terug te vinden, maar u kunt ook gebruikmaken van andere zoekcriteria. Klik daarna op "Zoeken".



Wanneer u de juiste huisarts heeft gevonden, klikt u op om de gegevens van de huisarts te raadplegen. Wanneer de gegevens correct zijn, klikt u op "Bewaren". Hierdoor wordt de patiënt toegewezen aan deze huisarts.

 

 

Wanneer de huisarts niet gevonden wordt via het RIZIV-nummer, kunt u dit nummer ingeven zodat het wordt opgenomen in de database.



Een nieuwe huisarts ingeven:


U kunt een nieuwe huisarts ingeven door het nieuwe RIZIV-nummer in het desbetreffende veld in te typen, de rest van de fiche aan te passen en op "Bewaren" te klikken. Het systeem zal checken of het RIZIV-nummer voorkomt in de database. Bij een nieuwe huisarts zal dit niet het geval zijn.

Hierdoor krijgt u een vraag: Het RIZIV-nummer is gewijzigd. Wilt u het RIZIV-nummer wijzigen voor deze huisarts? Indien u "Nee" kiest betekent dit dat u een nieuwe huisarts wenst toe te voegen aan de lijst van huisartsen. Ja/Nee

 

 

U klikt op ‘Ja’ wanneer u alleen het RIZIV-nummer van de arts heeft aangepast en daarna op "Bewaren" heeft geklikt. U klikt dus enkel op 'Ja' in het geval dat de arts een nieuw RIZIV-nummer heeft (zeldzaam).

U klikt enkel op 'Nee' wanneer het gaat om een nieuwe huisarts. Het systeem zal deze gegevens opnemen in de database en de huisarts zal gelinkt worden aan de patiënt in kwestie.

 

Bij het ingeven van een nieuwe huisarts is het e-mailadres een verplicht veld: deze arts krijgt namelijk twee e-mails:

- Een eerste e-mail om hem te verwelkomen bij het PIP-systeem,

- Een tweede e-mail om hem te melden dat de desbetreffende patiënt hem heeft aangeduid als zijn of haar huisarts.

Artsen van wie de gegevens al in de database zijn opgenomen, krijgen alleen de tweede e-mail als hij of zij toegewezen is aan een patiënt.

 


Een patiënt nabootsen:

Door op "Patiënt nabootsen" te klikken kunt u als ingelogde apotheker de PIP-gegevens van de patiënt bekijken en beheren zoals de patiënt dat zelf zou doen.

 

 

Door op "Patiënt nabootsen" te klikken komt u automatisch op onderstaand scherm terecht. Deze zal zich openen in een nieuw venster.

De patiënt kan hier geraken door in te loggen op uw website en te klikken op "Mijn persoonlijke informatiepagina".