BVBA apotheek Patrick Meysen 3990 Peer : Welkom > Oplossingen A-Z - Anafylactische shock

Anafylactische shock

Anafylactische shock

Anafylaxie is een hevige allergische reactieop lichaamsvreemde stoffen. In ernstige gevallen kan het leiden tot een shock en dat is een levensbedreigende situatie. De hulpdiensten moeten in dat geval meteen verwittigd worden.

Specifieke vragen?
Wat is anafylaxie?

Anafylaxie is een hevige allergische reactie op lichaamsvreemde stoffen. Dergelijke stoffen, waarop men allergisch reageert, worden allergenen genoemd.

Anafylaxie kan ontstaan na het eten van bepaalde voeding, na een insectenbeet- of steek, of na het gebruik van bepaalde geneesmiddelen (penicilline).

Het lichaam kan meteen reageren op allergenen maar soms kunnen symptomen ook pas na enkele uren optreden. Hoe sneller de symptomen optreden, hoe ernstiger het verloop.

In ernstige gevallen kan een anafylactische reactie leiden tot een shock en dat is een levensbedreigende situatie. De hulpdiensten moeten in dat geval meteen verwittigd worden.

Personen met een ernstige allergie krijgen meestal een adrenaline-pen voorgeschreven. Dit is een injectiespuit met adrenaline, een lichaamseigen stof die symptomen van een allergische reacties verlicht. 

Lees meer

Lees minder

Er zijn momenteel geen beschikbare producten gevonden voor deze categorie!
Contactformulier
Voornaam:
     
Achternaam:
     
Email:
     
Jouw vraag / opmerking: